Innkalling til Årsmøte i Mobilis 25.01.18

Norsk bibliotekforenings spesialgruppe for mobil bibliotekvirksomhet innkaller alle med interesse for mobile bibliotek til årsmøte i forbindelse med bibliotekbusseminaret i Tromsø. Tid: Torsdag 25.januar 2018 kl. 14:45-15:30 Sted: Tromsø bibliotek og byarkiv, Grønnegt. 94, 9008 Tromsø Saksliste: 1.   Godkjenning av innkalling og saksliste 2.    Valg av møteleder og referent 3.    Rapport om virksomheten 2016-2017 4.    … Fortsett å lese Innkalling til Årsmøte i Mobilis 25.01.18

Bibliotek i farta 25. januar 2018 / Johtti Girjerájus 25. beaivvi 2018

Norsk Bibliotekforenings spesialgruppe for mobil bibliotekvirksomhet – MOBILIS – arrangerer seminar i Tromsø 25. januar 2018 / Norgga Girjerájussearvvi MOBILIS – erenomášjoavku mobiila girjerájusdoaimma váras lágida seminára Romssas ođđajagimánu 25. beaivvi. 2018. Sted: Tromsø bibliotek og byarkiv, Grønnegt. 94, 9008 Tromsø Báiki: Romssa girjerájus ja gávpotarkiiva, Grønnegt. 94, 9008 Tromsø Mobilis inviterer alle med interesse … Fortsett å lese Bibliotek i farta 25. januar 2018 / Johtti Girjerájus 25. beaivvi 2018

Innkalling til styremøte 18.10.17 Oslo

Innkalling til styremøte i Mobilis 2017 Tid: Onsdag 18. oktober 2017 Sted: Thon hotell Linne Klokkeslett: 11.00 – 14:00 Hovedtema: Bibliotekbussfaglig seminar i Tromsø 2018 Årsmøte for Mobilis 2018 Saksliste: Sak 42: Oppfølging- og orienteringssaker: –   Seminar i Sandefjord er trukket tilbake –   Støtte til Mariann Schjeides kandidatur som leder er oversendt –   Medlemsverving –   … Fortsett å lese Innkalling til styremøte 18.10.17 Oslo

Innkalling og referat fra styremøtet 13.09.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Tid: Onsdag 13.september 2017 Medie: Skype Klokkeslett: 14:00 SAKSLISTE: Sak 34: Oppfølging- og orienteringssaker: – Mobilis har innmeldt ønske om seminar på Det 76. norske bibliotekmøtet i Sandefjord 2018. Tittel: Den mobile bibliotektjenesten i endring. – Innlegg i Bok og Bibliotek om styrets arbeid – Bibliotekbussen på Hitra – reportasje – Tilgang Basecamp + Styrerom – Deltakelse NBF … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 13.09.17

Innkalling og referat fra styremøtet 21.03.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Tid: Tirsdag 21.03.17 Sted: Skype Klokkeslett: 13:00-14:00 Saksliste: Sak 29: Oppfølging- og orienteringssaker –        Endring i styrets sammensetning –        Ansvar innhenting av programvare –        Aktivitetstilskudd –        Bibliotekbusskonferanse Sak 30: Bibliotekbusskonferanse Norge 2018 Referat fra samtalen med NBF sentralt v/ Kristin Storrusten og Ann Berit Hulthin Videre planlegging Sak 31: Innkomne … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 21.03.17

Innkalling og referat fra styremøtet 18.01.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Møtested: Skype Møtedato: Onsdag 18. januar 2017 Tidspunkt: 14-15 Saksliste Sak 21: Godkjenning av møteinnkalling. Godkjenning av forrige møtereferat Sak 22: Permisjon fra styreverv Sak 23: Orienteringssaker Sak 24: Innhenting av data ift programvare – biblioteksystemutfordringer Sak 25: Strategiplan Gjennomgang av evalueringsrapporten til Sametinget vedrørende tilskuddsordningen. Sak 26: Bibliotekbusstreff i Norge … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 18.01.17

Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016

Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016 I september 2016 fikk jeg med stipend fra Mobilis, mulighet for å delta på bokbusstreff i Skive (DK). Jeg er tidligere styremedlem i Mobilis og for en bokbussentusiast som meg, var dette en fantastisk mulighet for å bli oppdatert på utviklingen innenfor mobile bibliotek i … Fortsett å lese Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016

Referat fra styremøtet i Skive 16.-17.09.16

Tid:        Fredag 16.09. og lørdag 17.09. 2016 Sted:     Hotel Skivehus, Skive i Danmark Klokkeslett: 19.30- 21.00 og 09.00-11.00 Kommentar: Styremøtet ble delt i to bolker, derav to møtedatoer og tidspunkt. Felles referat. Til stede: Anne Gerd Lehn, Tove Nilssen, Lise Gyldmar (referent) Gjest: Marit Hass Meldt avbud: Kristian Nilsen, Sigrid Furnes Samtlige varamedlemmer var innkalt, … Fortsett å lese Referat fra styremøtet i Skive 16.-17.09.16

Innspill til høringsnotat: Sametingets redegjørelse om samisk litteratur

Innspill til høringsnotat: Sametingsrådets redegjørelse om samisk litteratur Innledning I høringsnotatet vedrørende samisk litteratur er bibliotekbussene nevnt. Det finnes en egen interesseorganisasjon for mobil bibliotekvirksomhet i Norge.  Den heter Mobilis – og er en spesialgruppe for mobil virksomhet og er tilsluttet Norsk Bibliotekforening. Vi er ikke tilskrevet som høringsinstans, men siden vi har en særskilt … Fortsett å lese Innspill til høringsnotat: Sametingets redegjørelse om samisk litteratur