Bokbåten «Epos» – omtykt kulturtilbod under press

«Siste reis for bokbåten? Vårturneen til bokbåten «Epos» kan vere siste reis for dette bibliotektilbodet.» 3. februar er dette overskrift i Vikebladet Vestposten, lokalavis for Ulstein og Hareide. Tilfeldigvis er maskinisten om bord på Epos frå Ulsteinvik. Han vert tipsa om denne artikkelen, ordet spreiar seg og vi finn fram til sakframlegg «Evaluering av bokbåttenesta», … Fortsett å lese Bokbåten «Epos» – omtykt kulturtilbod under press

Den vellykkede bibliotekbussen

Den vellykkede bibliotekbussen Hovedstyremedlem Ole Ivar Burås Storø rapporterer fra Mobilis‘ konferanse for mobile bibliotek i Tromsø 25. januar 2018. Bibliotekbuss ruler, men det trengs en større bevisstgjøring av mulighetene som finnes med rullende bibliotek. Blant folk flest generelt, og i nasjonale meldinger spesielt. Mye av seminaret handlet om å få fram verdien av bibliotekbuss, … Fortsett å lese Den vellykkede bibliotekbussen

Årsmøtereferat Mobilis 2018

Sakspapirer og årsmøtereferat Tromsø Sted: Tromsø bibliotek og byarkiv Dato: 25. januar 2018, kl. 15.45 Tilstede: 16 personer (alle medlemmer og stemmeberettigede) Sak 1. Godkjenning av innkalling og saksliste Ingen innsigelser. Innkalling og saksliste kunne derfor godkjennes. Sak 2. Valg av møteleder, referent og to protokollunderskrivere Anne Gerd Lehn valgt til møteleder, Karina Bording Halgunset referent og … Fortsett å lese Årsmøtereferat Mobilis 2018

Mobilis’ innspel til ny kulturmelding

Innspel til ny kulturmelding Mobilis, Norsk bibliotekforening si spesialgruppe for mobile bibliotek har dette innspelet til den nye kulturmeldinga: «Kulturpolitikk for ei ny tid»: Som ein lekk i ein plan om å styrke den mobile bibliotekverksemda, ber vi om at bibliotekbussar på nytt vert teke inn i og nemnd i «Retningsliner for forvalting av desentralisert … Fortsett å lese Mobilis’ innspel til ny kulturmelding

Innkalling til Årsmøte i Mobilis 25.01.18

Norsk bibliotekforenings spesialgruppe for mobil bibliotekvirksomhet innkaller alle med interesse for mobile bibliotek til årsmøte i forbindelse med bibliotekbusseminaret i Tromsø. Tid: Torsdag 25.januar 2018 kl. 14:45-15:30 Sted: Tromsø bibliotek og byarkiv, Grønnegt. 94, 9008 Tromsø Saksliste: 1.   Godkjenning av innkalling og saksliste 2.    Valg av møteleder og referent 3.    Rapport om virksomheten 2016-2017 4.    … Fortsett å lese Innkalling til Årsmøte i Mobilis 25.01.18

Bibliotek i farta 25. januar 2018 / Johtti Girjerájus 25. beaivvi 2018

Norsk Bibliotekforenings spesialgruppe for mobil bibliotekvirksomhet – MOBILIS – arrangerer seminar i Tromsø 25. januar 2018 / Norgga Girjerájussearvvi MOBILIS – erenomášjoavku mobiila girjerájusdoaimma váras lágida seminára Romssas ođđajagimánu 25. beaivvi. 2018. Sted: Tromsø bibliotek og byarkiv, Grønnegt. 94, 9008 Tromsø Báiki: Romssa girjerájus ja gávpotarkiiva, Grønnegt. 94, 9008 Tromsø Mobilis inviterer alle med interesse … Fortsett å lese Bibliotek i farta 25. januar 2018 / Johtti Girjerájus 25. beaivvi 2018

Innkalling og referat styremøte Oslo 18.10.17.

Innkalling til styremøte i Mobilis 2017 Tid: Onsdag 18. oktober 2017 Sted: Thon hotell Linne Klokkeslett: 11.00 – 14:00 Hovedtema: Bibliotekbussfaglig seminar i Tromsø 2018 Årsmøte for Mobilis 2018 Saksliste: Sak 42: Oppfølging- og orienteringssaker: –   Seminar i Sandefjord er trukket tilbake –   Støtte til Mariann Schjeides kandidatur som leder er oversendt –   Medlemsverving –   … Fortsett å lese Innkalling og referat styremøte Oslo 18.10.17.

Innkalling og referat fra styremøtet 13.09.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Tid: Onsdag 13.september 2017 Medie: Skype Klokkeslett: 14:00 SAKSLISTE: Sak 34: Oppfølging- og orienteringssaker: – Mobilis har innmeldt ønske om seminar på Det 76. norske bibliotekmøtet i Sandefjord 2018. Tittel: Den mobile bibliotektjenesten i endring. – Innlegg i Bok og Bibliotek om styrets arbeid – Bibliotekbussen på Hitra – reportasje – Tilgang Basecamp + Styrerom – Deltakelse NBF … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 13.09.17

Innkalling og referat fra styremøtet 21.03.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Tid: Tirsdag 21.03.17 Sted: Skype Klokkeslett: 13:00-14:00 Saksliste: Sak 29: Oppfølging- og orienteringssaker –        Endring i styrets sammensetning –        Ansvar innhenting av programvare –        Aktivitetstilskudd –        Bibliotekbusskonferanse Sak 30: Bibliotekbusskonferanse Norge 2018 Referat fra samtalen med NBF sentralt v/ Kristin Storrusten og Ann Berit Hulthin Videre planlegging Sak 31: Innkomne … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 21.03.17