Innkallelse og referat fra styremøtet 18.01.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Møtested: Skype Møtedato: Onsdag 18. januar 2017 Tidspunkt: 14-15 Saksliste Sak 21: Godkjenning av møteinnkalling. Godkjenning av forrige møtereferat Sak 22: Permisjon fra styreverv Sak 23: Orienteringssaker Sak 24: Innhenting av data ift programvare – biblioteksystemutfordringer Sak 25: Strategiplan Gjennomgang av evalueringsrapporten til Sametinget vedrørende tilskuddsordningen. Sak 26: Bibliotekbusstreff i Norge … Fortsett å lese Innkallelse og referat fra styremøtet 18.01.17

Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016

Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016 I september 2016 fikk jeg med stipend fra Mobilis, mulighet for å delta på bokbusstreff i Skive (DK). Jeg er tidligere styremedlem i Mobilis og for en bokbussentusiast som meg, var dette en fantastisk mulighet for å bli oppdatert på utviklingen innenfor mobile bibliotek i … Fortsett å lese Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016

Referat fra styremøtet i Skive 16.-17.09.16

Tid:        Fredag 16.09. og lørdag 17.09. 2016 Sted:     Hotel Skivehus, Skive i Danmark Klokkeslett: 19.30- 21.00 og 09.00-11.00 Kommentar: Styremøtet ble delt i to bolker, derav to møtedatoer og tidspunkt. Felles referat. Til stede: Anne Gerd Lehn, Tove Nilssen, Lise Gyldmar (referent) Gjest: Marit Hass Meldt avbud: Kristian Nilsen, Sigrid Furnes Samtlige varamedlemmer var innkalt, … Fortsett å lese Referat fra styremøtet i Skive 16.-17.09.16

Innspill til høringsnotat: Sametingets redegjørelse om samisk litteratur

Innspill til høringsnotat: Sametingsrådets redegjørelse om samisk litteratur Innledning I høringsnotatet vedrørende samisk litteratur er bibliotekbussene nevnt. Det finnes en egen interesseorganisasjon for mobil bibliotekvirksomhet i Norge.  Den heter Mobilis – og er en spesialgruppe for mobil virksomhet og er tilsluttet Norsk Bibliotekforening. Vi er ikke tilskrevet som høringsinstans, men siden vi har en særskilt … Fortsett å lese Innspill til høringsnotat: Sametingets redegjørelse om samisk litteratur

Innkalling til styremøte 16.09.16

Tid:      Fredag 16. september 2016 Sted:     Hotel Skivehus, Skive i Danmark Klokkeslett: Avtales senere Saksliste: Sak 10: Godkjennelse av referat fra de to forrige styremøtene Sak 11: Orienteringssaker: – Utlysing av stipend og stipendtildeling – Kontaktmøte med Sametinget vedrørende samiske busser i Tromsø, 04.05.16 – Evalueringsprosessen vedrørende tilskuddsordningen for samiske bibliotekbusser. Sak 12: Høringsnotat fra Sametinget vedrørende samisk … Fortsett å lese Innkalling til styremøte 16.09.16

Referat fra styremøtet 28.04.16

Referat frå styremøte på Skype Tid: Torsdag 28. april 2016 09.30-11.00 Til stades: Anne Gerd Lehn, Tove Nilssen, Kristian Nilsen, Sigrid Furnes Fråver: Lise Gyldmar 1. Innkalling og sakliste til godkjenning. Saker til eventuelt Innkallinga og saklista vart godkjent utan merknadar. Det var ingen saker til eventuelt. 2. Konstituering av styret Årsmøtet 9. mars 2016 i Tromsø … Fortsett å lese Referat fra styremøtet 28.04.16

Innkallelse til styremøte 28.04.16

INNKALLELSE TIL STYREMØTE PÅ SKYPE Til: Sigrid, Lise, Tove, Kristian Tid: Torsdag 28.april Tidspunkt: 09.30-11.00 Saksliste: 1. Innkalling og saksliste til godkjennelse. Saker til eventuelt. 2. Konstituering av styret Sekretær. Styremedlem. Ansvar sosiale medier. 3. Virkeplan for 2016-18 Ansvarsfordeling Økonomi Aktivitetstilskudd (m/kriterier) Innlegg/leserbrev/annet – uttalelse fra styret om situasjonen for mobile enheter i Norge, sml.  med tall fra … Fortsett å lese Innkallelse til styremøte 28.04.16

Innkalling til årsmøte i Mobilis

Norsk bibliotekforenings spesialgruppe for mobil bibliotekvirksomhet – Mobilis innkaller til Årsmøte i forbindelse med det 75. norske bibliotekmøte i Tromsø i mars 2016. Saker til årsmøtet må meldes til styreleder Marit Hass, marithass69@gmail.com før 15 februar 2016. Sakspapirene publiseres på vår nettside: http://mobilis.norskbibliotekforening.no to uker før møtet. Sted: Tromsø bibliotek og byarkiv, Grønnegata 94, 9008 Tromsø. Tid: Onsdag … Fortsett å lese Innkalling til årsmøte i Mobilis

Barnens bokbuss, Sverige

Månedens mobile enhet i februar 2016: Barnens bokbuss fra Stockholm, Sverige «Barnens bokbuss» er Stockholms eneste bokbuss og hovedoppgaven er å besøke barnehager og skoler som har vanskelig med å komme på biblioteket. Bussen besøker omtrent åtti barnehager, dagmammaer og noen fritidsordninger på den faste ruten. Fordi et mobilt bibliotek egner seg særlig bra for … Fortsett å lese Barnens bokbuss, Sverige