Innkalling til styremøte 18.10.17 Oslo

Innkalling til styremøte i Mobilis 2017 Tid: Onsdag 18. oktober 2017 Sted: Thon hotell Linne Klokkeslett: 11.00 – 14:00 Hovedtema: Bibliotekbussfaglig seminar i Tromsø 2018 Årsmøte for Mobilis 2018 Saksliste: Sak 42: Oppfølging- og orienteringssaker: –   Seminar i Sandefjord er trukket tilbake –   Støtte til Mariann Schjeides kandidatur som leder er oversendt –   Medlemsverving –   … Fortsett å lese Innkalling til styremøte 18.10.17 Oslo

Innkalling og referat fra styremøtet 13.09.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Tid: Onsdag 13.september 2017 Medie: Skype Klokkeslett: 14:00 SAKSLISTE: Sak 34: Oppfølging- og orienteringssaker: – Mobilis har innmeldt ønske om seminar på Det 76. norske bibliotekmøtet i Sandefjord 2018. Tittel: Den mobile bibliotektjenesten i endring. – Innlegg i Bok og Bibliotek om styrets arbeid – Bibliotekbussen på Hitra – reportasje – Tilgang Basecamp + Styrerom – Deltakelse NBF … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 13.09.17

Innkalling og referat fra styremøtet 21.03.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Tid: Tirsdag 21.03.17 Sted: Skype Klokkeslett: 13:00-14:00 Saksliste: Sak 29: Oppfølging- og orienteringssaker –        Endring i styrets sammensetning –        Ansvar innhenting av programvare –        Aktivitetstilskudd –        Bibliotekbusskonferanse Sak 30: Bibliotekbusskonferanse Norge 2018 Referat fra samtalen med NBF sentralt v/ Kristin Storrusten og Ann Berit Hulthin Videre planlegging Sak 31: Innkomne … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 21.03.17

Innkalling og referat fra styremøtet 18.01.17

Innkalling til styremøte i Mobilis Møtested: Skype Møtedato: Onsdag 18. januar 2017 Tidspunkt: 14-15 Saksliste Sak 21: Godkjenning av møteinnkalling. Godkjenning av forrige møtereferat Sak 22: Permisjon fra styreverv Sak 23: Orienteringssaker Sak 24: Innhenting av data ift programvare – biblioteksystemutfordringer Sak 25: Strategiplan Gjennomgang av evalueringsrapporten til Sametinget vedrørende tilskuddsordningen. Sak 26: Bibliotekbusstreff i Norge … Fortsett å lese Innkalling og referat fra styremøtet 18.01.17

Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016

Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016 I september 2016 fikk jeg med stipend fra Mobilis, mulighet for å delta på bokbusstreff i Skive (DK). Jeg er tidligere styremedlem i Mobilis og for en bokbussentusiast som meg, var dette en fantastisk mulighet for å bli oppdatert på utviklingen innenfor mobile bibliotek i … Fortsett å lese Inntrykk fra en bokbussentusiast fra Bokbusstreffet i Skive, Danmark 2016

Referat fra styremøtet i Skive 16.-17.09.16

Tid:        Fredag 16.09. og lørdag 17.09. 2016 Sted:     Hotel Skivehus, Skive i Danmark Klokkeslett: 19.30- 21.00 og 09.00-11.00 Kommentar: Styremøtet ble delt i to bolker, derav to møtedatoer og tidspunkt. Felles referat. Til stede: Anne Gerd Lehn, Tove Nilssen, Lise Gyldmar (referent) Gjest: Marit Hass Meldt avbud: Kristian Nilsen, Sigrid Furnes Samtlige varamedlemmer var innkalt, … Fortsett å lese Referat fra styremøtet i Skive 16.-17.09.16

Innspill til høringsnotat: Sametingets redegjørelse om samisk litteratur

Innspill til høringsnotat: Sametingsrådets redegjørelse om samisk litteratur Innledning I høringsnotatet vedrørende samisk litteratur er bibliotekbussene nevnt. Det finnes en egen interesseorganisasjon for mobil bibliotekvirksomhet i Norge.  Den heter Mobilis – og er en spesialgruppe for mobil virksomhet og er tilsluttet Norsk Bibliotekforening. Vi er ikke tilskrevet som høringsinstans, men siden vi har en særskilt … Fortsett å lese Innspill til høringsnotat: Sametingets redegjørelse om samisk litteratur

Innkalling til styremøte 16.09.16

Tid:      Fredag 16. september 2016 Sted:     Hotel Skivehus, Skive i Danmark Klokkeslett: Avtales senere Saksliste: Sak 10: Godkjennelse av referat fra de to forrige styremøtene Sak 11: Orienteringssaker: – Utlysing av stipend og stipendtildeling – Kontaktmøte med Sametinget vedrørende samiske busser i Tromsø, 04.05.16 – Evalueringsprosessen vedrørende tilskuddsordningen for samiske bibliotekbusser. Sak 12: Høringsnotat fra Sametinget vedrørende samisk … Fortsett å lese Innkalling til styremøte 16.09.16

Referat fra styremøtet 28.04.16

Referat frå styremøte på Skype Tid: Torsdag 28. april 2016 09.30-11.00 Til stades: Anne Gerd Lehn, Tove Nilssen, Kristian Nilsen, Sigrid Furnes Fråver: Lise Gyldmar 1. Innkalling og sakliste til godkjenning. Saker til eventuelt Innkallinga og saklista vart godkjent utan merknadar. Det var ingen saker til eventuelt. 2. Konstituering av styret Årsmøtet 9. mars 2016 i Tromsø … Fortsett å lese Referat fra styremøtet 28.04.16